مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در همین راستا امسال یک هزار و ۳۲۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان  خط کشی شده و ایمن سازی به صورت مستمر انجام می‌شود.

جلال زاده گفت: در راستای ایجاد شرایط مناسب برای سفر ایمن و همچنین کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه در هشت ماهه امسال ۶۲۷ کیلومتر محور‌های استان روکش آسفالت حفاظتی و تقویتی، شده است.

او افزود: ۱۵ هزار و ۱۸۶ تن آسفالت پخش شده برای مرمت و لکه‌گیری در راه‌های مواصلاتی استان توسط حوزه نگهداری این اداره کل انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه زیر ساخت‌ها و حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم توسعه هر جامعه است اضافه کرد: خراسان جنوبی در مجموع با ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی، سرمایه‌ای عظیم و ارزشمندی داشته که حفاظت و نگهداری آن‌ها بسیار مهم است.

او بیان کرد: به منظور ساماندهی و تعمیرات تابلو‌های محدودیت سرعت و تکمیل تابلو‌های اطلاعاتی، اخطاری و انتظامی ۴ هزار و ۳۳۴ عدد تابلو طراحی، ساخت با هدف رفع نواقص تابلو و علائم نصب و بهبود وضعیت و ارتقای ایمنی در راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای جانمایی شده است.

جلال زاده با بیان اینکه خط کشی محور‌های مواصلاتی یکی از فاکتور‌های مهم ایمنی در جاده‌ها است اضافه کرد: با توجه به سیاست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به و یژه در شب با دید محدود و کاهش تصادفات همواره جزو اولویت‌های ایمنی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در همین راستا امسال یک هزار و ۳۲۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان  خط کشی شده و ایمن سازی به صورت مستمر انجام می‌شود.

جلال زاده گفت: در زمینه تعمیر و نگهداری پل‌ها نیز طی مدت گذشته ۱۶ پروژه در حوزه تعمیر و نگهداری پل‌ها و ۱۶ پروژه در حوزه تعویض و مرمت پل‌ها و پنج پروژه تبدیل آبنما پل در محور‌های سطح استان انجام شده و ۱۲ دستگاه آبنما به پل تبدیل و تعریض و مرمت ۷۴ دستگاه پل نیز به اتمام رسیده است.

او با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کالا و مسافر در استان از طریق محور‌های مواصلاتی انجام می‌شود افزود: به همین منظور در سال‌های اخیر برای نگهداری، بهسازی و توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان گام‌های خوبی برداشته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: در حوزه حمل و نقل نیز در حال حاضر ۱۲۰ شرکت شعبه و نمایندگی حمل و نقل کالا، ۴۴ شرکت، و نمایندگی مسافر بری و ۵ نماینده و شرکت بین المللی کالا و بیش از یازده هزار و ۶۱۹ نفر راننده در خراسان جنوبی فعالیت دارند.

ارائه خدمت ۷۵۷ دستگاه ناوگان مسافربری در استان

او با اشاره به اینکه در بخش حمل و نقل کالا تعداد رانندگان نیز ۶.۴ درصد افزایش و در حمل و نقل مسافری نیز ۳ درصد افزایش را در تعداد رانندگان شاهد بوده‌ایم، ادامه داد: ۷۵۷ دستگاه ناوگان مسافربری شامل اتوبوس، مینی بوس و کرایه سواری و یک هزار و ۴۴۱ نفر رانندگان مسافری در استان ارائه خدمت می‌کنند.

جلال زاده با اشاره به اینکه در بحث ترانزیت نیز رشد خوبی را در استان شاهد بودیم، اضافه کرد: پایانه مرزی گذر رسمی مرز ماهیرود در پایانه و بازارچه تعطیلی نداشته و صادرات کالا‌ها به صورت روان انجام شده است و در حال حاضر نیز بدون مشکل در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه راه روستایی در استان این اداره کل پس از ابلاغ وظایف راه روستایی تا کنون ۱۷۸ کیلومتر از محور‌های روستایی را به صورت جدید الاحداث آسفالت کرده است.

فعالیت ۱۷۷ سامانه حمل و نقل هوشمند در خراسان جنوبی

او اظهار کرد: در زمینه سامانه تردد شمار و دوربین‌های نظارتی در استان نیز در مجموع ۱۷۷ سامانه حمل و نقل هوشمند در محور‌های مواصلاتی استان فعال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه از جمله اقدامات شاخص اداره کل راهداری طی مدت گذشته با توجه به اینکه ۵ مورد سیل در استان داشتیم، بیان کرد: در این راستا توانستیم در کمترین زمان ممکن رفع انسداد راه‌ها را داشته باشیم.

جلال زاده با اشاره به اینکه در بحث اصلاح و ایمن‌سازی راه‌های شریانی استان از ۳۱ نقطه حادثه خیز مصوب استان تعداد ۱۵ نقطه تاکنون رفع شده است، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۴ نقطه آن در دست اجرا بوده و مابقی نیز در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز رفع خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳ مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در استان به مردم ارائه خدمت می‌کند و ۶ مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در حال ساخت هستند، ادامه داد: با توجه به اینکه احداث مجتمع توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، در مناطقی که سرمایه گذار استقبال نمی‌کنند استراحتگاه موقت احداث می‌شود که در این خصوص ۱۵ باب استراحتگاه در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

او  با بیان اینکه با توجه به آغاز فصل زمستان و اجرای طرح راهداری زمستانی در استان در حال حاضر ۲۲۵ نفر نیروی راهداری آماده به خدمت در گردنه‌ها، محور‌ها و راهدارخانه‌های استان هستند، اضافه کرد: در این زمینه ۱۸۳ دستگاه ماشین آلات راهداری برای ارائه خدمات به رانندگان و مسافران در ایام زمستان در راه‌های ارتباطی استان مستقر شدند.

جلال زاده تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن شن و نمک خریداری شده و در انبار‌ها و راهدارخانه‌های استان برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره‌سازی شده است.

۶۰۰ میلیارد ریال برای احداث راه روستایی تخصیص یافت

جلال زاده با بیان اینکه در دوره اول حضور رییس جمهوری در استان ۶۰۰ میلیارد ریال برای احداث راه روستایی تخصیص یافت، ادامه داد: مقرر شد ۴۰۰ میلیون توسط برنامه و بودجه و ۲۰۰ میلیون توسط راه و شهرسازی در اختیار سازمان قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: طی ۸ ماهه ابتدای سال ۶۵ کیلومتر از ابتدای جاده نهبندان نیز روکش آسفالت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.